CASES DE PAGÈS: Palou Gros



Antiga casa de pagès formada per diverses edificacions a tocar entre elles. Totes de dimensions no massa grans.
Es troba habitada pels seus propietaris que l'estàn reformant i adequant de manera important i constant. Des d'aquí animar a la família Font perquè segueixin mantenint aquest important patrimoni.   

Per cert, m'ha cridat molt l'atenció uns cairons que m'han ensenyat on en uns s'hi pot veure passats per sobre els senyals arrossegats dels quatre dits de la mà. En d'altres uns dibuixos, en un altre la petjada sembla que d'un gos, i en el més curiós de tots, una suma, se suposa que del nombre de peçes que deurien entrar en una fornada.
Respecta a la peça dels quatre dits simulant la senyera, m'han explicat que va ser el terrissaire que els va fer pels volts del 1.700 -la llinda de la casa marca el 1.754- com a signe català de rebeldia pels fets del 1.714.
Jo m'apunto més al fet indentificatiu del creador a les peçes.

Terme Municipal:
Vidrà

Coordenades UTM:
Zona: 31T
X: 441281
Y: 4665179

Altitud:
1.090 metres


















Els cairons marcats:





aquest amb dues marques similars

els quatre dits lliscats

aqui també els quatre llits lliscats.... potser simulant la senyera? 

aquest amb la marca de la petjada del que semblaria un gos

i en aquest s'hi pot veure anotada la suma de 5 vegades 88, amb el resultat final de 440
Llindes:





Imatges antigues:

Estudi de la Masia Catalana, fons del Centre Excursionista de Catalunya

Ubicació en el mapa: