14.- Forat Micó: La Transversal

Perspectiva des de dalt el coll de la Coma del Coll.
Resum:
Caminada circular amb sortida i arribada a Sant Pere de Torelló, on deixarem el cotxe a l'aparcament que trobem a la sortida del poble, en direcció a la Vola. Ens dirigim de baixada cap a les cases de la Riera. Passat el pont del riu Ges, seguirem a la nostra esquerra per anar a buscar el camí i la pista que ens portarà cap a la casa de pagès de la Vinyeta -ara reconvertida en casa agroturística-. De continuada pujada passarem per Collsaplana, després per la casa de pagès de la Coma del Coll i arribats a dalt el coll  de la Coma del Coll carenajerem en sentit oest fins al coll del Puig Curull. Aprofitarem per pujar-hi doncs la vista que trobarem dalt el cim del que havia estat un castell és magnífica.
Situats de nou al coll per on hem pujat, iniciarem la llarga baixada que ens portarà a fer la bonica vall de Salgueda. Trobarem la casa de pagès de Salgueda on agafarem l'ample pista fins arribar al llit del riu que passa per Forat Micó: el Ges. El creuarem i agafarem el camí que ens portarà passar per la Tosca de Degollats i per la casa de pagès de la Vall des d'on ens enfilarem cap el pas de la Portella. De baixada trobarem primer la masia d'El Serrat i després l'ermita de Sant Roc. Aquí iniciarem el darrer tram de baixada que ens portarà fins a Sant Pere de Torelló.